در حال بارگذاری
مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان شمالی:

اعزام ۳ هزار دانش‌آموز استان به راهیان نور

شماره خبر : 2283 - https://asreatrak.ir/short/ernmp

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی امسال ۳ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز از استان به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

 رسول افضل جو در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و درس‌گرفتن از آنها را از مهم‌ترین اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور خواند و گفت: همچنین در قالب برگزاری این اردوها دانش‌آموزان با رشادت‌ها و مقاومت‌های رزمندگان اسلام آشنا می‌شوند.

 وی ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در مناطق جنگی علاوه بر بعد معنوی که دارد می‌تواند در روحیه دانش‌آموزان و تربیت آنها تأثیرگذار باشد.

 مسئول بسیج دانش آموزی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با اشاره به اینکه امسال نیز طبق روال هر ساله این اردوها برگزار می‌شود، گفت: اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی از امروز ۲۳ مهر ماه در خراسان شمالی آغاز شده است.

 این مسئول بیان داشت: بر اساس تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته مقرر شده امسال نیز حداکثر تا ۳ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی راهی مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور شوند.

 افضل جو گفت: طی هر اعزام ۳۰۰ دانش‌آموز به همراه عوامل اجرایی به مدت ۶ روز در مناطق عملیاتی حضور پیدا می‌کنند و از یادمان‌های شهدای والفجر هشت (اروندرود)، هویزه، دهلاویه و شلمچه بازدید می‌کنند.

 وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این زیارت حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران و حضرت دانیال در شوش نیز در این سفر برای دانش آموزی برنامه‌ریزی‌شده که می‌تواند در روند وضعیت تربیتی و فرهنگی گام‌های مثبتی باشد.

 مسئول بسیج دانش آموزی خراسان شمالی افزود: اعزام به اردوی راهیان نور طی هر هفته از شهرستان‌های استان بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انجام می‌شود و اولین کاروان اعزامی امروز از جاجرم و فاروج انجام شده است.

 افضل جو یادآور شد: همچنین طبق برنامه‌ریزی‌ها طی مهر ماه و آبان ماه دانش‌آموزان دختر و در آذرماه و بهمن ماه دانش‌آموزان پسر به اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد.

 گفتنی است از مجموع ۷ هزار و ۲۰۰ نفر اعزام اردوهای راهیان نور از خراسان شمالی، ۳ هزار و ۶۰۰ نفر معادل نیمی از کل سهمیه استان از فرهنگیان و دانش‌آموزان بوده است.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات